آیا احساس ناامنی می کنید؟ یاد بگیرید که چگونه با آن کنار بیایید


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان abujasempes و آدرس abujasempes.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 72
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :

RSS

Powered By
loxblog.Com

ازدواج

آیا احساس ناامنی می کنید؟ یاد بگیرید که چگونه با آن کنار بیایید
دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 ساعت 18:12 | بازدید : 137 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

آیا احساس ناامنی می کنید؟ یاد بگیرید که چگونه با آن کنار بیایید
آیا شما هر روز وزن افکار خود را وزن می کنید؟ آیا نسبت به تصمیمات خود احساس امنیت بیشتری می کنید؟ آیا خود و توانایی های خود را کاهش می دهید؟ از رابطه خود مطمئن نیستید؟ آیا رفتارتان را از دست داده اید؟ با دوستانت آشنا شدید؟ ملاقات با افراد جدید؟ آیا احساس می کنید ظاهر شما جذاب نیست؟

همه موارد فوق افکار ناامنی است که بیشتر مردم دارند. اتفاقی که در کودکی شما افتاد ، هرگونه آسیب روحی از گذشته ، تجربه اخیر شکست یا طرد ، تنهایی ، اضطراب اجتماعی ، باورهای منفی درباره خود ، کمال گرایی / کمال گرایی یا والدین یا شریک زندگی که دائماً برای شما مهم است که می توانید به ناامنی هایی که احساس می کنید کمک کنید.

در اینجا سه ​​نوع رایج از ناامنی و نحوه برخورد با آنها آورده شده است:

نوع 1: ناامنی ها براساس یک عدم موفقیت اخیر یا رد

وقایع اخیر در زندگی ما بر روحیه ما و همچنین روشی که نسبت به خودمان احساس می کنیم تأثیر می گذارد. تحقیقات در مورد شادی نشان می دهد که 40 درصد از "کل خوشبختی" ما مبتنی بر وقایع اخیر زندگی است. بزرگترین افت فشار به خوشبختی / نارضایتی پایان یک رابطه است. در مواضع بعدی فوت همسر ، از دست دادن / عزل کار و تحولات منفی در سلامت است. از آنجا که اندوه بر عزت نفس نیز تأثیر می گذارد ، عدم موفقیت و طرد می تواند باعث ایجاد مشکل مضاعف در اعتماد به نفس شما به خود شود. طرد ناگزیر باعث می شود که حداقل برای مدت زمان قابل توجهی ، خود و دیگران را منفی تر ببینیم. و آنهایی از ما که قبلاً عزت نفس پایینی دارند ، به احتمال زیاد نسبت به یک شکست موقت واکنش نشان می دهیم. گاهی اوقات یک تجربه منفی (به عنوان مثال اخراج از کار) باعث اعتقادات منفی قدیمی پیرامون خود می شود و آنها را دوباره فعال می کند. نکته اصلی برای حل این مشکل ، ادامه استقبال با وجود مشکلات و موفقیتهای احتمالی است. این باعث افزایش عزت نفس شما می شود.

در اینجا چند "ابزار" برای غلبه بر ناامنی ناشی از عدم موفقیت یا رد وجود دارد:

به خودتان فرصت دهید تا زخم را بهبود ببخشید و با اوضاع جدید سازگار شوید
به دنبال علایق و کنجکاوی خود ، از آنجا خارج شوید و در زندگی درگیر شوید.
به دنبال شرکت دوستان و خویشاوندان باشید تا شما را منحرف کنند و احساس کنند در محیط خود از شما پشتیبانی می کنند.
نظر افرادی را که در مورد آنچه برای شما اتفاق افتاده است ، نظر خود را جویا شوید.
در پیگیری اهداف خود ایستادگی کنید. این بسیار مهم است
در صورت لزوم مایل باشید استراتژی / رویکرد متفاوت را امتحان کنید.
نوع 2: عدم امنیت و عدم اعتماد به نفس ناشی از اضطراب اجتماعی

بسیاری از ما عدم اعتماد به نفس را در موقعیت های اجتماعی ، مانند میهمانی ها ، اجتماعات خانوادگی ، مصاحبه ها و ملاقات ها و ملاقات های عاشقانه تجربه می کنیم. ترس از اینکه دیگران در مورد شما قضاوت کنند و ممکن است شما را "ناقص" ارزیابی کنند ، می توانند احساس اضطراب و خجالت بکشند. در نتیجه ، شما به پایان می رسد که از موقعیت های اجتماعی اجتناب می کنید ، یا احساس می کنید که استرس زیادی را صرف فکر کردن درباره یک رویداد اجتماعی آینده می کنید ، یا در طول آن احساس خجالت و ناراحتی می کنید. تجربیات گذشته می تواند به شما این احساس را بدهد که "در جایی نیستید" ، مهم نیستید یا جالب نیست ، یا اینکه به سادگی لیاقت دیگران ندارید. اگر با والدینی بزرگ شده اید که دائماً از شما انتقاد می کنند ، یا به شما فشار آوردند که محبوب و موفق باشید ،

این نوع از ناامنی عموماً مبتنی بر اعتقادات تحریف شده در مورد ارزش شما به عنوان یک شخص و میزان داوری دیگران در مورد شما است. بیشتر تمرکز آنها بر نحوه نگاه دیگران به دیگران است نه اینکه دیگران به خودشان نگاه کنند. کسانی که انتقادی دارند و دیگران را با سهولت رد می کنند ، اغلب ناامنی های خود را می پوشانند. به طور ناخودآگاه ، آنها سعی می کنند از قضاوت کردن در مورد دیدگاه های خود و شخصیت خودشان جلوگیری کنند. آنها افرادی هستند که به جای شخصیت و یکپارچگی یک فرد تمایل دارند از خصوصیات سطحی قدردانی کنند.

در اینجا چند "ابزار" برای مبارزه با ناامنی در موقعیت های اجتماعی آورده شده است:

به "قاضی" ای که درون آن پنهان است فکر کنید. خود را از تمام دلایلی که شما یک فرد جالب و سرگرم کننده ، یک دوست خوب یا یک همراه خوب هستید یادآوری کنید.
از قبل آماده کنید به مواردی فکر کنید که می توانید در رویداد اجتماعی آینده درباره آنها صحبت کنید (رویدادهای فعلی ، فیلمهایی که دیده اید ، سرگرمی ، شغل و غیره).
اجتناب از وقایع اجتماعی فقط اوضاع را بدتر می کند. بنابراین از رفتن به مهمانی دریغ نکنید و یا در یک روز به آنجا بروید ، حتی اگر عصبی هستید. استرس شما به تدریج کاهش می یابد ، اگر از زمان اول یا دوم نباشد ، قطعاً به شرکت و حضور دیگران عادت خواهید کرد و احساس خوبی خواهید کرد.
اهداف خاص و واقع گرایانه ای را تعیین کنید ، مانند صحبت کردن با دو نفر جدید در هر زمان ، یا یادگیری شغل چیست و سرگرمی شخص دیگر چیست.
به عمد روی آنچه دیگران در اطراف شما انجام می دهند متمرکز شوید ، تا به طور مداوم در مورد نحوه نگاه کردن به آنها فکر نکنید. ناظر شوید و آنچه را که دیگران انجام می دهند و احساس می کنید ، ضبط کنید. آیا هیچ شباهتی با آنها یا چیزی را که علاقه مندید از آنها یاد بگیرید ، مشاهده کرده اید؟
نوع 3: ناامنی های ناشی از کمال گرایی (کمال گرایی)

برخی از ما برای همه کارهایی که انجام می دهیم استانداردهای بسیار بالایی داریم. از جستجوی بالاترین امتیاز ، بهترین کار ، بدن مناسب ، گرفته تا زیبا ترین خانه تزئین شده ، فرزندان خوب و مهربان یا شریک کامل. متأسفانه ، زندگی همیشه آن چیزی نیست که می خواهیم باشد ، حتی اگر برای آن سخت تلاش کنیم. بخشی از نتیجه نهایی وجود دارد که همیشه فراتر از کنترل ما خواهد بود. اگر دائماً ناامید شوید و خود را به خاطر هر چیزی که در زیر کامل باشد مقصر می دانید ، احساس ناامنی و بی ارزش خواهید کرد. این ناسالم است! این امر منجر به افسردگی ، اضطراب ، اختلالات خوردن و احساس خستگی مزمن می شود.

در اینجا چند روش برای مبارزه با کمال گرایی آورده شده است:

سعی کنید خود را بر اساس میزان تلاش خود در مورد چیزی ارزیابی کنید ، که امکان کنترل دارد و نه براساس نتیجه ، که بستگی به عوامل بیرونی دارد.
به این فکر کنید که چه مقدار تفاوت واقعی می تواند 10٪ اضافی را در یک تلاش ایجاد کند. آیا ارزش وقت و انرژی لازم برای تغییر حداقل چیزی را دارد؟
کمال گرایی مبتنی بر روش تفکر همه یا هیچ چیز است. مانند آن متوقف کنید و برخی از "مناطق خاکستری" از نتایج قابل قبول را پیدا کنید. آیا تمام عوامل را هنگام ارزیابی / داوری خود در نظر می گیرید؟ ممکن است چیزی باشد که شما آموخته اید ، یا موفق شده اید ، حتی اگر نتیجه نهایی کامل نبود؟
کمالگرایان غالباً از عزت نفس پایینی برخوردار هستند: آنها وقتی خودشان در صدر قرار دارند خود را دوست دارند و وقتی همه چیز پیش نمی رود ، از آنها بیزار هستند.
اما آیا چیزهایی وجود دارد که شما در مورد خودتان آموخته اید ، حتی وقتی که خوب کار نمی کنید؟ روی ویژگی های درونی ، مانند شخصیت ، صداقت ، اصول تمرکز کنید و نه تنها اینکه در کاری موفق هستید ، چقدر حقوق می گیرید ، یا اینکه چند نفر شما را تأیید می کنند (مثلاً "دوستان" در رسانه های اجتماعی).




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: